Conditiile de garantie sunt in conformitate cu prevederile legii 449/2003 si OG 21/1992 cu modificarile ulterioare. Astfel, conform legii 449/2003 art.11 "In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul de a solicita vanzatorului in primul rand repararea produsului sau are dreptul de a solicita inlocuirea produsului, in fiecare caz fara plata, cu exceptia situatiei in care masura este imposibila sau disproportionata". In sensul prezentei legi, termenul de consumator este definit astfel:
O masura reparatorie va fi considerata ca disproportionata, daca ea impune vanzatorului costuri care sunt nerezonabile in comparatie cu cealalta masura reparatorie, luandu-se in considerare:
O masura reparatorie va fi considerata ca imposibila daca vanzatorul nu poate asigura produse identice pentru inlocuire sau piese de schimb pentru reparare, inclusiv ca urmare a lipsei utilajelor sau a tehnologiei aferente.
Orice reparare sau Inlocuire a produselor va fi facuta in cadrul unei perioade rezonabile de timp dar perioada de timp stabilita nu poate depasi 15 zile calendaristice de la data la care cumparatorul a adus la cunostinta vanzatorului lipsa de conformitate a produsului.
Consumatorul poate solicita o reducere corespunzatoare a pretului sau rezolutiunea contractului In oricare dintre urmatoarele cazuri:
Persoanele juridice nu intra sub incidenta celor doua legi mentionate anterior,in cazul lor pot aparea exceptii cu privire la termenii si conditiile mentionate in cele doua legi,in cazul in care nu este stipulat altfel in contractul de vanzare-cumparare.
Termenele de remediere al produselor aflate in garantie sunt:
La aceste termene pot aparea intarzieri insa durata de remediere se va prelungi doar cu acordul in scris al clientului.
Conform legii 449/2003
Art. 16 - Raspunderea vanzatorului, conform prevederilor art. 9-14, este angajata daca lipsa de conformitate apare Intr-un termen de 2 ani, calculat de la livrarea produsului.
Art. 16.1 - Dupa expirarea termenului prevazut la art. 16, consumatorii pot pretinde remedierea sau Inlocuirea produselor care nu pot fi folosite In scopul pentru care au fost realizate ca urmare a unor vicii ascunse aparute In cadrul duratei medii de utilizare, In conditiile legii.
Art. 17 - Consumatorul trebuie sa informeze vanzatorul despre lipsa de conformitate In termen de doua luni de la data la care a constatat-o.
Art. 18 - Pana la proba contrara, lipsa de conformitate aparuta In termen de 6 luni de la livrarea produsului se prezuma ca a existat la momentul livrarii acestuia, cu exceptia cazurilor In care prezumtia este incompatibila cu natura produsului sau a lipsei de conformitate.
Expeditorul raspunde de corectitudinea datelor inscrise pe documentul de transport (AWB) cat si de ambalarea corecta si etichetarea coletelor.
Coletele trimise de catre expeditor trebuie sa fie ambalate intr-un mod care sa protejeze produsul de factorii ce pot duce la deteriorarea acestuia pe toata durata transportului.De asemenea, se recomanda ambalarea coletului astfel incat sa corespunda greutatii si formei continutului. Ambalajul trebuie sa protejeze continutul astfel incat sa nu poata fi deteriorat prin presiune sau manipulari succesive.
Garantia acopera transportul produselor catre si inapoi de la serviceul autorizat insa nu acopera si asigurarea produselor. Costurile de transport vor si suportate doar in cazul in care solicitarile sunt fondate; in cazul in care produsele nu prezinta nici un defect sau se incadreaza intr-una din situatiile mai jos prezentate, costurile de transport vor fi suportate de catre client. Se recomanda utilizarea produselor conform indicatiilor de utilizare inscrise in manualul de utilizare al produsului.
Situatiile de mai jos vor duce la pierderea garantiei:
In cazul in care un produs aflat in termenul de garantie se defecteaza iar termenii prezentati mai sus nu au fost incalcati, procedura este urmatoarea:
* Completeaza formularul de garantie
* Produsul va trebui trimis prin curier pe adresa destinatar :
SC Daemimag SRL, Loc.Teius, str. Curcani nr 17, cod postal 515900, jud. Alba.
* Coletul sa contina produsul ambalat cat mai bine, de preferat in ambalajul original si cu accesoriile complete, precum si toate actele cu care a fost insotit initial (factuta si certificat de garantie) fara de care nu putem lua in considerare garantia.